Schooljaar:
Algemeen: Onderdeel: Periode: Groep: Leerkracht: |
Algemene doelen volgens de methode:Wat gaande leerlingen volgens de methode in de komende periode leren? |
Groep A
Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart? |
Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in? |
Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding? |
Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? |
Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald? |
Groep B
Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart? |
Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in? |
Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding? |
Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? |
Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald? |
Groep C
Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart? |
Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in? |
Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding? |
Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? |
Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald? |
Eventueel Groep D
Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart? |
Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in? |
Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding? |
Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? |
Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald? |
Individueel Handelingsplan
Naam leerling:
Naam leerling:
Groep:
Datum: tot en met
Onderdeel:
Methode: Vaststellen van de beginsituatie. Waar zit deze leerling? |
Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart? |
Inhoud: Welke materialen/leerstof/middelen zet ik daar bij in? |
Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding? |
Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? Hoeveel tijd en door wie? |
Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald? |
Belangrijkste verschillen en overeenkomsten:
Verschillen
- Groepsplan meer pagina's dan individueel handelingsplan.
- Handelingsplan meer gedetailleerd op handeling met een kind.
- Groepsplan meer algemene info.
- handelingsplan is gericht op 1 persoon, groepsplan op een hele groep.
- handelingsplan hoef je maar 1 aanpak van een kind te beschrijven, een groepsplan moet verschillende aanpakken voor meerdere groepjes beschreven worden.
Overeenkomsten
- Groepsplan en individueel handelingsplan hebben precies dezelfde kopjes.
- Beide plannen staan verticaal en niet een horizontaal.
- Beide plannen staan verticaal en niet een horizontaal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten