maandag 13 februari 2012

Toepassingskaart 3 - Groepsplannen en individuele handelingsplannen

Verwijder registratie-sjablooGroepshandelingsplan


Schooljaar:

Algemeen:
Onderdeel:
Periode:
Groep:
Leerkracht:

Algemene doelen volgens de methode:Wat gaande leerlingen volgens de methode in de komende periode leren?



Groep A

Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart?



Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in?



Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding?



Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan?



Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald?



Groep B

Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart?



Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in?



Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding?



Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan?



Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald?



Groep C

Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart?



Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in?



Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding?



Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan?



Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald?



Eventueel Groep D

Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart?



Inhoud: Welke materialen/ middelen zet ik daar bij in?



Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding?



Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan?



Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald?






Individueel Handelingsplan
Naam leerling:

Groep:
Datum:             tot en met
Onderdeel:

Methode: Vaststellen van de beginsituatie. Waar zit deze leerling?



Doelen: Wat wil ik de komende periode bereiken/ Smart?



Inhoud: Welke materialen/leerstof/middelen zet ik daar bij in?



Methodiek: Hoe geef ik instructie en begeleiding?



Organisatie: Hoe organiseer ik dit plan? Hoeveel tijd en door wie?
  

Evaluatie: Hoe en wanneer bepaal ik of de geplande doelen zijn behaald?




Belangrijkste verschillen en overeenkomsten:


Verschillen
- Groepsplan meer pagina's dan individueel handelingsplan.
- Handelingsplan meer gedetailleerd op handeling met een kind.
- Groepsplan meer algemene info.
- handelingsplan is gericht op 1 persoon, groepsplan op een hele groep.
- handelingsplan hoef je maar 1 aanpak van een kind te beschrijven, een groepsplan moet verschillende aanpakken voor meerdere groepjes beschreven worden. 

Overeenkomsten
- Groepsplan en individueel handelingsplan hebben precies dezelfde kopjes.
- Beide plannen staan verticaal en niet een horizontaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten